Jogalates = joga a pilates

Jednoduché vysvetlenie by bolo, že je to spojenie dvoch slov a cvičebných štýlov – niekoľko tisícročí starých princípov jogy a o niečo mladšieho pilatesu. V jogalatese je cieľom zapojiť hlboké vrstvy svalov, ktoré sa horšie ovládajú vôľou. Primárne nie je cieľom dosiahnuť dokonalú formu, ale ako sa pohybový aparát pravidelným cvičením dostáva do zdravého stavu, prejavuje sa to aj na forme postavy, vyrysuje sa pás, spevní sa zadok atď.

 

Čo dokáže jogalates?

Mottom cvičenia jogalates je pozornosť k vlastnému telu. Z tých spomenieme hlavne spevnenie hlbokého svalstva stredu tela, posilnenie chrbtice, udržanie stabilnej telesnej hmotnosti, zvýšená ohybnosť tela, silné telo, hlboké uvoľnenie mysle, zlepšenie koncentrácie či dokonca spomalenie procesu starnutia

  • posilňuje a precvičuje “zanedbávané” svaly stabilizačného systému – hlboko uložené svaly brušné, chrbtové a panvové
  • preťahuje celé telo
  • formuje postavu
  • prehlbuje dýchanie
  • zlepšuje súhru svalov a kĺbov
  • pomáha udržiavať optimálnu hustotu kostí – chráni pred osteoporózou
  • učí vnímať vlastné telo, prináša psychickú relaxáciu, odbúrava stres a napätie.

A kedy je cvičenie najúčinnejšie? Keď sa naladíte a poviete si, že teraz sa idete venovať sebe a svojmu telu. Sľúbite si, že so sebou budete mať trpezlivosť a vydržíte skúmať, ako sa u toho ktorého cviku cítite, a ako zapojiť každý sval. Tým sa cvičenie zároveň stáva cestou človeka k sebe samému. Myseľ prestane pretekať a vytvárať chaos, zameria sa dovnútra, a tak si krásne odpočiniete.