• Pilates cvičenia nám umožňujú naučiť sa vnímať svoje telo. Poznať ho a nachádzať súvislosti v jeho fungovaní. Zdokonaľujeme sa v tom, ako svoje telo správne ovládať, efektívne využívať a kontrolovať. Zlepšujeme sa v schopnosti posúdiť , ako telo zbytočne alebo nevhodne nezaťažovať.

Zásada správneho držania tela bola u Josepha H. Pilatesa na prvom mieste. Pilates, autor dnes už svetoznámej cvičebnej metódy tvrdil: „Si taký starý, aká ohybná je tvoje chrbtica.“ I preto cviky vychádzajú zo stredu tela, ktoré nazval „centrum sily“. Silný a stabilný stred tela - hlboké svaly brucha, driekovej chrbtice a panvového dna, bránica - je základom pre plynulý pohyb končatín a správne držanie tela.


VÝHODY METÓDY PILATES

  • Práca celého tela
    zabezpečuje rovnovážne precvičenie všetkých svalových partií, napomáha rozvoju dlhých, štíhlych svalov, zlepšuje celkovú ohybnosť a rozsah pohybu kĺbov.
  • Prísun energie
    čím viac človek cvičí, tým viac energie má. Pilates zlepšuje krvný obeh, prehlbuje efektívne účinky správneho dýchania a stimuluje svalstvo s cieľom cítiť nárast energie.
  • Upokojenie mysle
    obdobne ako počas cvičení jogy, sústreďujeme sa i na svoju myseľ, dýchanie a precízne prevedenie jednotlivých pohybov nášho tela. Snažíme sa o zladenie fungovania tela a mysle do takej miery, aby bolo cvičenie plynulé, bez uvedomovania si jeho postupných krokov.
  • Predchádzanie zraneniu
    silné telo v svalovej rovnováhe je odolnejšie voči zraneniam. Cvičenia Pilates sú známe tým, že človeku dokážu uľaviť od bolestí chrbtice bez potreby medikácie.
  • Správne držanie tela
    nesprávne držanie tela môže spôsobiť nerovnováhu v oblasti chrbta, hlavy, ramien, krku, bokov, čo nezriedka vyústi do bolesti rozpínajúcej sa po celom tele. Silný telesný stred podporuje pohodlie celého tela, a dovolí ramenám a krku sa uvoľniť.
  • Zníženie telesnej hmotnosti
    Pilates v kombinácii s behom alebo obdobným druhom aeróbneho cvičenia je skvelým predpokladom pre chudnutie a požadované tvarovanie svalovej hmoty.
  • Odbúranie stresu
    mnohí ukladáme svoje negatívne emócie, úzkosť a stres do svojho tela, čoho následkom je jeho chybné držanie, stuhnutá čeľusť, svalové kŕče, znížená pohyblivosť bokov, bolesti rôzneho druhu, vysoký krvný tlak. Pilates pomáha kontrolovať a uvoľňovať všetko svalstvo, čím pomáha odbúravať stresový hormón a znižovať napätie celého tela.

Pilates cvičenia ponúkajú mnohé výhody pre cvičiacich každej vekovej kategórie i rôznej kondičnej úrovne. Príďte do nášho LA JOGA štúdia a sledujte pozitívne zmeny svojho tela!