power joga 20 la joga sk webPočas cvičení power jogy dochádza k aktivite, ktorá predstavuje kombináciu sily a flexibility. Precvičí sa celé telo, nevynecháme ani myseľ. Sústreďujeme sa spolu s vami na plynulý prirodzený pohyb, cvičíme s vlastnou váhou.

Nech už je vaša motivácia k cvičeniu power jogy akákoľvek – formovanie postavy, spaľovanie tukov, bolesť chrbtice, syndróm karpálneho tunela alebo „zápästný“ syndróm, psychická nerovnováha či iné – istotne vám prinesie viac benefitov, ako by ste očakávali. Nie prekvapujúco je v dnešnej dobe jedným z top cvičení!

ŠTRUKTÚRA VYVÁŽENEJ LEKCIE POWER JOGY V La joga

Úvodná relaxácia
Môže prebiehať v ľahu, sede či stoji. Jej cieľom je odpútanie sa od myšlienok.
Prostredníctvom dychových techník a zmyslového vnímania prenášame pozornosť na seba samých. Učíme sa aktivovať centrum tela, vďaka čomu je cvičenie zdravé a bezpečné. To zároveň posilňuje brušné svaly, chráni pred bolesťami chrbtice a stabilizuje nás v jogových pozíciách. Následne sme pripravení na cvičenie.

• Rozhýbanie sa
V tomto kroku ide najmä o rozhýbanie chrbtice a kĺbov, čiže naťahovacie, spinálne, automasážne a relaxačné cviky v súlade s plynulým dýchaním.
K zahriatiu svalov nám vždy dobre poslúžia rôzne variácie pozdravov slnku. Ich opakovanie, ktoré je jednoduché na zapamätanie, vám môže poslúžiť ako cvičebné minimum aj v domácom prostredí.

• Dynamická sekvencia
Táto časť hodiny je dôležitou súčasťou power jogy. Podľa stupňa náročnosti sa predlžuje dĺžka jej trvania.
Dochádza k izotonickej svalovej kontrakcii, čiže nemení sa napätie, ale dĺžka svalu, zvýšenému výdaju energie, zahriatiu organizmu.
Pravidelnosť cvičenia dynamickej sekvencie vedie k zlepšeniu vitálnej kapacity pľúc, odbúraniu nadbytočného tuku, nárastu svalovej hmoty. Tiež sa zlepší funkčnosť kĺbov, spevnia sa kosti. Celková vitalita a zdravie si tiež prídu na svoje.
Ide o fyzicky najnáročnejšiu časť, je však možné ju prispôsobiť aktuálnej kondícii jednotlivca.

• Statická sekvencia
V rámci tejto sekvencie sa cvičia výdržové pozície na niekoľko nádychov a výdychov, pričom nastáva izometrická kontrakcia svalov, kedy ich dĺžka ostáva rovnaká, mení sa napätie svalov.
Statická sekvencia vyváženej lekcie power jogy obsahuje :
- predklonové pozície - masáž vnútorných orgánov v oblasti brucha
- záklonové - otváranie hrudníka, posilnenie chrbtových svalov, zlepšenie dýchania a činnosti srdca
- úklonové - naťahovanie a posilňovanie svalov
- rotačné - pružnosť chrbtice, masáž vnútorných orgánov, podpora trávenia aj vylučovania
- rovnovážne - povzbudenie sebavedomia, koncentrácie
- obrátené - podporujúce činnosť mozgu, pľúc a rovnovážnej hladiny hormónov
- relaxačné - zbavenie sa telesného a duševného napätia, doplnenie energie
Jednotlivé pozície kombinujeme podľa ich účinkov a náročnosti, vždy s rešpektovaním vlastného tela a jeho možností.
Statická časť hodiny power jogy nasleduje po dynamickej sekvencii preto, lebo tak je možné hlbšie vojsť do pozícií, uvoľniť sa a predýchať sa v nich.

• Záverečná relaxácia
Príjemný pocit po cvičení si zvykneme spolu s účastníkmi hodiny power jogy vychutnať v krátkom záverečnom relaxe.
Využívame relaxáciu tichom, pozorovanie vlastného dychu, relaxačnú hudbu, Schultzov autogénny tréning alebo iné.
Nezabúdajme na to, že psychickú pohodu, silu a vytrvalosť je potrebné si vypestovať.

Odporúčaný počet lekcií power jogy: 2x týždenne.

Prežite s našou pomocou dni s úsmevom a plní energie!

La joga tím

Lekciu power jogy si u nás rezervujte priamo TU.